Zdá se, že hořká zkušenost s přenosem populárních titulů z jednoho žánrového pera do druhého vývojáře dlouho nenaučí mysli. Jednoznačný neúspěch s Command & Conquer: Renegade a sérií Close Combat - seznam lze natáhnout na několik tištěných listů (příjemné výjimky, jako například série SWAT, která debutovala jako klasická adventura a následně se objevila v masce strategie speciálních sil a solidní taktické střílečky, spíše potvrdit spíše než).

Horkí španělští kluci z Friv5Online.com mi bylo zle a unavilo mě vymýšlet hlídkové trasy pro fašistické hlídky s bolestí v zádech a návrháři úrovní zahájili provokativní hladovku s odvoláním na jejich pekelnou práci na znovuvytvoření vysoce kvalitních úrovní skládaček. V důsledku dlouhé debaty mezi vedením studia a sponzorujícím Eidosem bylo rozhodnuto zahájit práci na taktické (ano, projekt byl původně koncipován jako taktická, ne arkádová) střílečka se zvučnou značkou ve jménu. Počáteční obavy o osud Commandos: Strike Force byly potvrzeny až v březnovém vydání. Bohužel, vývojáři, kteří celý život vytvářejí vysoké strategie, nejsou schopni na výstupu produkovat žádné slušné FPS.

Hlavní vzorec používaný v procesu růstu hry vyzval tvůrce her, aby co nejvíce zjednodušili a omezili hlavní aspekty hry. Postavy v seriálu byly první, které zažily kastrační proceduru. Z bohatého počtu vyškolených sabotérů v Pyru se rozhodli opustit jen nerozlučnou trojici: „Zelený baret“, Sniper, Spy. Každý bojovník, podle dlouhodobé myšlenky, musel představovat dobře napsanou postavu s vlastním závažným místem v zápletce a originálním arzenálem dovedností a zbraňových zařízení. Ve skutečnosti se ukázalo, hmm, trochu jinak. Poté, co se vývojáři rozhodli upustit od počátečních pokusů psát víceméně slušně, bez hollywoodských klišé charakteristických pro projekty z 2. sv. Války, pokusili se vývojáři získat zpět perkusní trio.

Jak se sluší na galantního mariňáka, majitel zelené čepice hraje na veřejnosti s reliéfní postavou a smrtícím požárním arzenálem. Samostatnou funkcí je palba ze dvou kulometů současně a míchání nepřátelských zdechlin na místech. Ušlechtilý střelec Hawkins používá optickou vlnu k položení celých nepřátelských praporů, občas se uchýlí k prvotně aristokratické zábavě - bodne Fritze nožem. Posledním na seznamu protagonistů je absolvent špionážní školy - Brown. Modrý zadní dělník, v podstatě děsivý fetišista, se snadno maskuje jako čerstvě uškrtení (ahoj, Hitmani) stoupenci Třetí říše, kteří mají nový oblek před praskajícími přilbami vojáků. Je pozoruhodné, že špiona dokáže rozpoznat pouze senior v hodnosti, i když se budete řídit zákony logiky, pak by mělo být vše obráceně,

Známá jedinečnost hrdinů byla koncipována jako hlavní katalyzátor taktické reakce. Zdálo by se, co by mohlo být lepší a efektivnější než použití různých postav ve správných okamžicích? Správnou odpovědí je úplné vyčištění oblasti jediným vojákem spetsnaz. Ve své současné inkarnaci se Commandos nejvíce podobá ... interaktivní střelnici pojmenované po Call of Duty . Nikdy jsem si nemyslel, že budu schopen popsat kdysi brilantní herní sérii tímto způsobem, ale faktem zůstává, že stojíme před nejvíce banálním střelcem, dokonce i se stejně banálním tématem.

Nepřátelé ve hře jsou prováděni klasickou arkádovou technikou. První nájezd na Němce vede „Zelený baret“, který bezbariérovým válečkem prochází barikádami světových utlačovatelů. Vyčištění úrovně spadá na ramena spojeneckého dua, které se během celé akce nudilo. Projekt nemá smysl pro tajný prvek. Proč bych se měl tak bát, že jsem povinen přetahovat teplé mrtvoly, pokud po určité době samy zmizí z obrazovky (zvědaví vojáci první linie hlásí, že tento faktor přímo závisí na modelu použité grafické karty)? Proč se schovávat v rozích a skrývat se před neustálým proudem kuliček, když jsou životaschopné lékárničky, zpracované během několika sekund, rozptýleny po místech pomocí velkorysé ruky vývojáře? Poslední hřebík do rakve neodvolatelně minulé taktiky je poháněn AI. Popište co

Moderní grafický engine mohl zachránit Commandos: Strike Force před úplným selháním. Avšak víra v technologickou nadřazenost hry nad jejími bratry nás opustila od doby prvních screenshotů. Blátivé textury a odrazující speciální efekty před dvěma lety jsou kombinovány s velmi slušnými modely postav, malomocnými se strašnými animacemi a vzácnými vizuálními nálezy, jako je krásná voda (mimochodem mrznoucí teploty, což nebrání komandám hrát celou hodinu potápěče).

Závěrečné komentáře:

Série Commandos prošla vydáním Strike Force strašnou proměnou. Promyšlené a pečlivé hraní vystřídala bezmyšlenkovitá akce v duchu Medal of Honor a Call of Duty... Konec hry mezitím jednoznačně naznačuje pokračování veselého spetsnaz dekameronu.

Gameplay: Střelba stovek nepřátel, kteří dojdou na pokyn scénáře, absence jakýchkoli prvků taktiky.
Grafika: Sekvence videa ze včerejška, místy horší než ta notoricky známá původní tvorba AI.
Zvuk: Jediný okamžik ve hře, který je zcela bez nedostatků. Koneckonců ve sluchátkách Bratislavského symfonického orchestru.
Na jak dlouho?: S náležitou péčí lze hru zvládnout za 6-7 hodin.

 

5631e812fafe85521d9a1ac4b48d235c