Téměř o deset let později vyvinuli autoři velmi netriviální dilogie Friv2Online nový projekt ve fantasy punkovém prostředí, který hráčům opět nabídne, aby se ponořili do bizarního Zenozoického vesmíru, aby mohli bojovat z ruky do ruky s nejsilnější z tohoto světa. Sdílíme naše dojmy z Clash Artifacts of Chaos v malé recenzi.
Navzdory skutečnosti, že Clash Artifacts of Chaos se odehrává ve stejném vesmíru jako události předchozích dvou her Friv2Online, nijak nesouvisí se zápletkou. Nemusíte spěchat duologií, studovat písemné materiály nebo sledovat související videa, abyste pronikli do světa plného znalostí.
Ne, pořád nic nepochopíš. Hrdina, jehož jméno je Pseudo, něco pochopí, inteligentní postavy kolem něj si budou vědomy místních záležitostí, dokonce i hloupých, ale vždy divokých zvířat pochopí, co je co, a začnete odhalovat tajemství vesmíru, jak postupujete hrou.
Bojový umělec Pseudo, který se probudí mimo svou tělesnou, ale i fyzickou skořápku, nejprve najde své vlastní tělo, poté se vydá na pouť, kterou zná sám, dokud nepotká vtipného, poněkud podobného chlupatému vranému stvoření.
Bezmocná Černá hrudka ve světě, kde se každý snaží naplnit si navzájem obličej, jíst nebo šlapat, bez vaší pomoci nepřežije. Pseudo se proto rozhodne poslat dítě s poslem místní milenky Gemini do bezpečné země, ale recepce vás čeká poněkud atypická, ale slibuje společné dobrodružství plné nebezpečí a podivných zvratů.
S pohledem třetí osoby prozkoumáte vy, Kid a Pseudo chodbu, ale velmi složitá a malebná místa, sbíráte všechny druhy zdrojů a bojujete s téměř každým živým tvorem, kterého potkáte.
Pseudo má temnou minulost, dítě je obdařeno tajemnými schopnostmi, stvoření obývající Zenzoik žijí rozhodně nepochopitelnými pravidly. Představte si sebe jako hrdinu staré sci-fi knihy, autorova fantazie, dosud nedeformovaná moderními uměleckými řešeními, někdy vydává poněkud směšné a zcela neuvěřitelné verze mimozemské krajiny a vzhled jejich obyvatel. Přibližně stejný dojem zanechává střet artefaktů chaosu.
Mimochodem, artefakty chaosu ve hře se nazývají speciální předměty, které podle zavedeného jednotného zákona tohoto světa, který pozorují i ti nejzarytější darebáci, umožňují před pěstním bojem vyzvat rozumného protivníka ke speciálnímu rituálu, což je specifický souboj v kostkách.
Každý účastník souboje stanoví důsledky podle artefaktu na poli speciálně vyříznutém z kožních náplastí, po kterém soupeři hodí kosti na pole a poté zase používají takzvané tsaki-speciální nástroje, které mohou změnit výsledky hodu.
Tsaki najdete a připravíte předem, každý z nich má svůj vlastní účinek, který tak či onak ovlivňuje konečné skóre. Po odehrání všech tzaků vyhraje soupeř s největším počtem bodů, poté bude na soupeře aplikován efekt artefaktu vítěze a začne pěstní souboj.
Artefakty po použití vyhoří, ale někdy poskytují majiteli významnou výhodu. Pomocí artefaktu tedy můžete nepřítele svázat s malou náplastí v aréně, nasadit na něj jedovaté včely nebo získat právo udeřit jako první.
Během dobrodružství se Pseudo a dítě setkají s širokou škálou tvorů, mezi nimiž se setkají šéfové, a to nejen ti, které poskytuje děj. Buďte si jisti, že šéfa snadno poznáte, než s ním budete bojovat. Zpravidla vypadají mnohem impozantněji nebo podezřívavěji než obyčejná stvoření a často hlídají poklady nebo oltáře.
Pomocí takového oltáře může Pseudo získat novou schopnost nebo postoj, pokud samozřejmě zvítězí stvoření, které ho střeží. Různé postoje v Clash Artifacts of Chaos znamenají více než jen jedinečný styl boje, který zahrnuje několik různých útoků dodge, nabité útoky, skákací útoky a běžící útoky.
Styly se radikálně liší v animacích a vzdálenostech zásahů, a zatímco box je vhodnější pro boje proti únikům, kombům a knockoutům s hbitými protivníky, pak se agresivní těžké váhy snáze bojují z parries pomocí viskóznějších, ale těžkých úderů pro věrnost.
Kromě toho má hráč přístup k několika speciálním, které nejsou vázány na styly útoků, ze kterých si můžete vybrat, a také k progresivnímu systému, který vám umožní upgradovat hlavní charakteristiky Pseudo a použít nalezené postavy k vylepšení vašich oblíbených stylů a technik.
Hledání postav, stejně jako jiné kořisti v Clash Artifacts of Chaos, není příliš pohodlné. Díky jasnému, barevně bohatému designu světa je snadné minout ten či onen předmět, nebo se dokonce ztratit, jak se říká, ve třech borovicích.
Navzdory tomu budou trpěliví a velmi pozorní hráči občas velkoryse odměněni celými pokladnami plnými materiálů, které lze vyměnit s obchodníkem za zbraně a brnění pro protagonistu, dokonce i dítě může být oblečeno.
Pokud hrdina padne do bitvy, probudí se bez těla v posledním navštíveném táboře v noci - pouze v tuto denní dobu může existovat jeho jiná forma. V noci se Zenzoik mění,denní obyvatelé jsou nahrazeni nebezpečnými nočními. Aby hráč znovu získal maso, bude muset najít tělo a znovu bojovat s nepřítelem, který ho porazil, ale hra s kostkami již nebude fungovat.
Pokud je to žádoucí, v každém táboře může Pseudo odpočívat až do setmění, aby se záměrně otočil a tím překonal některé bariéry, které jsou pro tělesnou podobu hrdiny nepřístupné. Například projít houštinami trní, které mohou skrývat tajnou oblast místa nebo nějakého zvláštního protivníka.
Na závěr bych rád poznamenal naprosto úžasný soundtrack. Během hry zazní nejvíce atmosférické melodie a dokonce i písně, které velmi chladně zdůrazňují neobvyklou atmosféru okolního světa.
Navzdory skutečnosti, že důraz v Clash Artifacts of Chaos je jasně posunut směrem k bojům s honováním bojových dovedností, kombinováním dovedností a postojů, děj projektu se ukázal být nesmírně vzrušující. Jak hra postupuje, setkávají se stále silnější soupeři, ale historie neumožňuje, aby se člověk vzdal po další porážce - opravdu chci zjistit, co se stane dál, což znamená, že další nepochopitelný hulk určitě spadne z těžké pěsti Pseudo.
Clash Artifacts of Chaos není bez nedostatků: svět je místy poněkud neohrabaně přizpůsoben, vizuální styl může snadno odcizit moderní hráče a bojový systém se vší rozmanitostí není nejideálnější, zejména super komba, když hrdina dočasně přepne na pohled z pohledu první osoby, jsou nějak nemotorná, ale hra má nepochybně zvláštní kouzlo a rozhodně si zaslouží vaši pozornost.